spacer
spacer
spacer spacer spacer spacer spacer
nav
 

 

Rozhovor s hudebním skladatelem Wichem

 

Jak vlastně došlo k propojení Wich a Tomáš Vorel?

Když Tomáš točil Gympl, sháněl nějakou muziku do filmu a můj kamarád Pasta, který mu pomáhal ohledně graffiti, se o mně zmínil. Dal mu poslechnout moje CD a jemu se to líbilo, pak jsme si dali schůzku, tak jsme se seznámili.

 

Znal jsi před Gymplem filmy Tomáše Vorla? Viděl jsi nějaký jeho film více než jednou?

Pro mě je například Kouř legendární film, taky mám rád Cestu z města, tyhle filmy jsem viděl asi třikrát, pak třeba Kamenný most. Pražskou pětku jsme viděl jako malý kluk a už si to nepamatuju, ale budu se muset podívat zpětně na jeho filmy, ještě hodně jsem jich od něj neviděl.
 

Jak jsi byl vlastně celkově spokojený s filmem Gympl a jeho přijetím? Přišlo na něj přes půl miliónů diváků, což je úspěch, ale je jasné, že uvnitř “scény” se na to lidi mohou dívat jinak.
Slyšel jsme spoustu kritiky ze strany svých známých, kteří se v graffiti pohybují, ale já byl s filmem spokojen. Byla to pro mě výborná zkušenost a příležitost představit se širšímu publiku.


Mluvili jste s Vorlem už v průběhu spolupráce na Gymplu o tom, že by jsi mohl skládat hudbu pro jeho další film?

Když se točil Gympl, tak žádná zmínka neproběhla nebo si na to nepamatuju. Časem mi ale napsal mail, že připravuje další film a rád by počítal opět s mojí muzikou, ale nebral jsme to nějak vážně.

 

Jak se lišila vaše spolupráce na Gymplu a na Ulovit miliardáře?

Probíhala dost podobně, jen „Miliardář“ se víckrát stříhal, takže jsem podle toho musel víckrát měnit finální podobu skladeb. Taky už jsme podruhé zhruba věděli, co od sebe můžeme čekat.

 

Jaký je vlastně rozdíl mezi tím skládat svoje věci a hudbu pro film? Zvlášť v případě filmu Ulovit miliardáře, který s hip hopem nemá vůbec nic společného?

Asi hlavní rozdíl je, že v muzice není žádný rap, zpěv, ani bicí. Co se týče hlavního motivu, to zase takový rozdíl není. Hlavní oříšek je potom srovnat skladbu podle délky záběru, upravit začátek a konec. Skládám si ve studiu do šuplíku i věci, který bych třeba na svoji desku nedal, ani by se nehodily, ale do filmu padnou. Samozřejmě podle obrazu se dá taky hodně vycítit a umocnit celkovou atmosféru.

 

A jak se konkrétně domlouváte na podobě hudby s Tomášem Vorlem?

Posílal jsem předběžně Tomášovi nějaký věci, který jsem měl předem připravený, časem věci, který byly určený pro film. Ten hlavní výběr byl na něm, on nasadil podle sebe smyčky do jednotlivých částí, po zhlédnutí řešíme co vyhodit, pozměnit a tak dál.

 

I v případě Gymplu a nyní větší měrou v Ulovit miliardáře přispěl k hudbě i Tomáš Matonoha. Jaký je na hudbě k Ulovit miliardáře jeho podíl?

Tomáš Matonoha složil jednu skladbu v cikánském rytmu, která se ve filmu obejvuje asi čtyřikrát ve více variacích, jinak zbytek věcí je ode mě.

 

Tomáš Vorel se v Ulovit miliardáře naváží do politiků, mediálních magnátů, ale taky policie, a české prostředí tak ukazuje jako naprosto zkorumpované? Vnímáš to stejně?

Myslím si, že to přesně vystihl a takhle to bohužel funguje i v reálném životě. S nadsázkou Vorel ve filmu zobrazuje taky cikány a židy. Pokud by se nějaké hlášky vytrhly z kontextu filmu, k čemuž snad nedojde, mohly by být vodou na mlýn různým pravicovým extremistům. Co by si takovým lidem vzkázal? Jak bylo zmíněno, je to braný s nadsázkou a nemá cenu to brát nějak vážně. Je to přece jen film a především komedie.

 

Šel by jsi s Vorlem do spolupráce na dalším filmu?

Když by on chtěl, tak já určitě.


/zpět/

 


 

© Vorelfilm, s.r.o. 2009 | web: Terezavan

Ulovit Miliardáře